LIFE

LIFE

Saturday, August 28, 2010

Realiti Perasaan Wanita Yang Rindu Pada Kasih Sayang

Assalamualaikum,                                                                                                            

Aku adalh seorg wanita yg rindu pada satu perasaan yg di panggil ' KASIH SAYANG '....
Tapi bkn ksh syg drpd makhluk yg bernama manusia...
Cuma rindu dengan kasih sayang dari ALLAH s.w.t yg maha esa....

Kadang kala, aq juga rindu dengan kasih syg daripada umat manusia yg brnama lelaki...
Aku menjadi rindu kerana aku cemburu dgn kbhgiaan yg ramai org kecapi melaluinya...
Aku cemburu melihat orang di sekeliling ku yg asyik dgn kasih syg itu....
Mereka kelihatan bahagia sentiasa....
Yelah... asyik2 mengungkap rindu....asyik2 mengungkap sayang...asyik2 mengungkap cinta...
Aku cemburuuuuuuuu!!!!!!!!!!
Lagi2 kalau ade yg selalu bercerita tntang bahagianye mereka mase brcinta....

" Ihih,ko x pernah couple ke? kesian ko ekh.Apsal ko x pernah couple? Ha, aq tau msti ko x laku kn...
  Tula, dulu aq suruh ko bermekap ckit x nk, tgk skang diri sendiri yg kempunan... hahaha.... 
  Memang best kot de pakwe nie..hari2 call ko...ckp rindu,ckp syg,ckp I LOVE U, ihhh bestnye....
  Tapi kalo ko nk berubh skang,aq rse x beza nye pn,sme je..ko ttp xkn di pandang sbb ko mmg x cantik..
  hahaha... lainlah mcm aq,aq kn manja,comel,cantik, sbb itula aq sllu dpt balak.... x mcm ko... perasan           cun,asyik bajet hot je... hahahaha....."

Aku mnjadi sgt sedih n kecewa bila de kawan yg sggup ckp mcm tu pada aku....
Lalu aku mnjdi sgt takut..
Betul ke aku nie x cantik? Betul ke aku nie perasan cun? Betul ke aku nie mmg jijik utk kaum adam?
Betul ke aku nie mmg tiada yg pandang?
Semua persoaln itu mmg menjadi igauan aku sepanjang aku brkawan dgn sume orang...

Aku cuba utk berubh mnjadi lebih cantik,lbh cun.. aku mula bersikap manja2,gedik2...
Aku juga mula berubh perangai... drpd seorg gadis yg mmg x lyn lelaki kpd seorang gadis yg akhirnye tiada pedoman....
Mula2 tu mmg aq ske dgn perubahn itu... yela aku mula di kenali ramai dan ramai lelaki yg mengejar2 aku...
Aku mnjadi sgt gmbira ble aq akhirnye dpt mnjadi mkwe kpd seorg pkwe...
Aduh best gler perasaan itu... yalah sntiasa di sayangi,sntiasa menyayangi.....
Ahhhhhhhhh!!!!!!!! aku sukaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

Tapi apbila sekian lama menjalani perubhn itu,aq merasa bosan dn kekosongan.....
Aku mnjadi sgt "annoyed" dgn dunia yg di ktkn syurga dunia itu....
Lalu aq mula muhasabah diri seketika.. mengenangkn sume yg tlh aq lakukan semasa aq msh berada dlm "syurga dunia" itu...

Ya ALLAh!!!!!!! byk nye dosa ku ..... byk nye kemungkaran yg tlh ku lakukn..... byk nye kesilapn yg aku buat.....
Aku mnjadi takut dgn balasn yg mgkn aq akn terima kelak.... 
Lalu aku mula menjauhkn diri dari "syurga dunia" itu... aku mula mndktkn diri dgn ALLAH,dgn AL-QURAN,

Alhamdulillah.... aku berjye berubah  akhirnye...
walaupn bkn spnhnye tapi perubhn itu ttp mmbahagiakn aku sbgi seorg umat manusia yg mmg lemah dan hina 
yg sentiasa rindu dgn kasih sayang NYA.....

Walaupun aku sudah jauh dari dunia itu tp aku sememangnye bersyukur kerana di beri peluang utk merasa nikmatnye bercinta walau seketika....
dan dari situ aku mula membesar dengan matlamat dan tekad yg baru...

JADILAH DIRI ANDA SENDIRI.... INGATLAH ORANG YANG BIJAK AKAN BERFIKIR DAHULU SEBELUM BERTINDAK.... DAN  HARGA ORANG YANG BIJAK LEBIH MAHAL BERBANDING HARGA ORANG YANG TIADA KEBENARAN OTAK....

Oleh itu, ingatlah wahai sekalian...
Jangan jadi macam aku yang senang lupa diri...(tapi aku lupa diri pn sbb nak kn pengalaman.. hahaha....)
Jadilah seperti burung merpati,nampak jinak tapi sgt susah nak di dekati...
Ala bak kte orang tua2... jinak2 merpati.....

Dan ingatlah tiada kasih sayang yg lbh agung daripada kasih sayang oleh yang maha kaya,ALLAH yg maha esa......
Kerana tanpa kasih sayangnya, hidup tiada cahaya, hati juga hitam belaka....

Wasalam......
                                                                                                                                    



1 comment: