LIFE

LIFE

Tuesday, May 8, 2012

Keresahan

Assalamualaikum dunia.... Apa kabar hari ini? semoga semuanya berada dalam keadaan yang baik2...

Untuk opening entry kali ini, saya ingin bercerita tentang seorang kawan... Kawan saya nie baru jugak la saya kenal, tapi bila jumpa or bercakap dengan die, rasa macam dah lama kenal, selesa je... Orangnya pun bole tahan jugak, yela tinggi, putih, ada rupa, ada body walaupun x berapa tough dan baik... Mula2 kenal die pun pernahlah tertangkap "cintan" jugak, tapi bila pikir2 balik, x perlu rasanya perasaan tu, cukuplah dengan hubungan yang dah ada.. Hmm.. orangnya pun dah jadi milik orang, dah diikat dengan ikatan yang direstui...

So, saya sedih x? Hmmmmmm ????????????? Mungkin ya dan mungkin tidak... Sebabnya? saya pun x tahu kenapa macam tu... Mungkin perasaan yang saya alami pada awal pertemuan tu hanyalah satu perasaan yang didorongi nafsu memiliki sahaja, bukannya ikhlas pun... tapi bila di imbas kembali dari mula-mula perkenalan sampai sekarang, perasaan itu tidaklah dirasakan sehingga gila jadinya... Rindu itu tetap ada, tetapi cukuplah sebagai rindu seorang kawan kepada seorang sahabat.. 

Orang yang baik tetap akan digandingkan dengan orang yang baik, dan begitu juga sebaliknya.. Kannnnn???
Itulah janji Allah S.W.T kepada hambanya.. Saya pun tertunggu-tunggu juga siapa lah pelengkap hidup saya ni.. Sempat ke tidak jumpa die? Sempat ke tidak menjadi halal dengan die? Sempat ke tidak berkasih sayang dengan die? Sempat ke tidak bina syurga dengan die? Semuanya menjadi persoalan dalam kehidupan yang sangat singkat ini...

Saya betul2 nak jumpa dengan die, nak merasa macam mana rasa nya disayangi sang kekasih dan macam mana mencintai sang pecinta diri ini.. OOOOooooo, peritnya perasaan yang macam nie.. Menunggu benda yang tidak pasti... Tapi jangan sampai lupa pada Illahi ye, DIA yang paling utama di hati.. berdoalah pada DIA Insyallah semuanya akan berjalan dengan lancarnya..Tahanlah hati, sabarlah jiwa... Kau pasti akan berjumpa juga dengan dia... Kalau bukan di sini, dia pasti sedang menunggu di kehidupan seterusnya... 



Janganlah disebabkan hal sekecil ini, kau rosakkan hatimu dengan kebenaran yang palsu... Tetapkanlah imanmu, kuatkanlah sanubarimu.. Percaya dengan Qada' Qadar NYA, Allah sememangnya telah merancang yang sempurna untuk semua hambanya.. 

Sabarlah, Sabarlah, dan terus bersabar....

No comments:

Post a Comment